Tablica KANBAN w planowaniu pracy

28-09-2019

System Kanban zakładał pierwotnie przede wszystkim proste metody w organizacji przepływu materiałów ale dziś jest także używany do szerzej pojętej organizacji pracy, w tym do organizacji pracy osobistej - na użytek własny lub dla pracowników.

Tablic Kanban używa się do organizacji pracy zespołów pracujących przy złożonych projektach. Duża przejrzystość zadań jaką zapewnia tablica Kanban ułatwia planowanie i zwiększa wydajność.

Gotowym produktem z oferty Biurobox, doskonale dostosowanym do użycia jako tablica Kanban jest tablica na karty T w najprostszej i najtańszej wersji - PV 1.

Tablica składa się z pięciu pionowych kolumn, które można oznaczyć w dowolny sposób, w zestawie otrzymujesz także 500 różnokolorowych kart.

Osobista tablica Kanban

- oznacz kolumny jako poszczególne etapy zadań swoich lub pracowników: Planowane / Do zrobienia / W trakcie / Zablokowane / Skończone

- wykorzystaj różne kolory kart do oznaczenia priorytetu zadań, np. kolor czerwony to pilne, niebieski to ważne itp.

- szczegóły zadań i uwagi wypisz na kartach

W ten prosty sposób uzyskasz łatwą kontrolę i przegląd zadań, ułatwisz sobie planowanie, unikniesz opóźnień.

Tablica Kanban dla działu sprzedaży

 - oznacz kolumny etapami tak jak w lejku sprzedaży, np. spotkanie, złożona oferta, negocjacje w trakcie, przygotowanie zamówienia, obsługa złożonego zamówienia

- wykorzystaj różne kolory kart do oznaczenia wartości zamówienia lub przypisz kolory poszczególnym handlowcom

- szczegóły ofert wypisz na kartach

Prosta i tania tablica PV 1 może stać się bardzo wydajnym narzędziem do planowania i kontroli pracy - wymyśl jak ją wykorzystać w swojej pracy!